środa, 9 kwietnia 2014

Estoński kringel

Przepis na drożdżowy wieniec znalazłam na blogu Weniger ist mehr (KLIK!). Ciasto wygląda pysznie, wykonanie łatwe, więc nie namyślałam się długo:) Zrobiłam dwie sztuki i zanim zabrałam się do obfocenia, jednej już nie było. Akurat tej okrągłej. Przed obiektyw poszła więc podłużna forma:




Miałam małą zagwozdkę przy robieniu nadzienia: masło+cukier+cynamon rozpuścić razem czy rozpuścić tylko masło a cukier z cynamonem dosypać? Pierwsza wersja okazała się niewłaściwa, cukier skarmelizował się, zbrylił i nie dało się tego rozsmarować. Przy drugim wariancie nie było żadnych problemów:)
Być może dla kogoś rozwiązanie tego było oczywiste, ja jestem początkującą kurą domową. Nie mam jeszcze tego skilla:p
Następnym razem planuje zrobić kringel z marmoladą różaną. Tylko co wtedy z rozpuszczonym masłem? Przydałoby się, by ciasto nie wyszło suche. Ktoś doświadczony ma pomysł?

6 komentarzy:

  1. oj wygląda pysznie:) narobiłaś mi apetytu:)) myślę że jak posmarujesz ciasto marmoladą i skręcisz to nie będzie suche a rozpuszczone masło się po prostu nie przyda. Tylko marmolada musiałaby być twarda żeby za bardzo nie spłynęła, to tak z moich kulinarnych doświadczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:)
    Ale smakolyk,az mi slinka leci.Napewno wybornie smakuje:0)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zapraszam ponownie:)